Leaderboard
728x15

Cool Upload Image images

Large Rectangle

Some cool upload image images:


Caorle
upload image
Image by susy ♥
.IN EXPLORER.

Sono tornata ^___^
Ho un bel po' di photine da postare, ma credo che aspetterò dopo ferragosto! Intanto accontentatevi di queste due fatte oggi al mare!


*********************************************************************************************
Il Santuario della Madonna dell'Angelo, meglio conosciuta come la Chiesa della Madonnina, sorge sull'estremità est della diga di Caorle.
La leggenda narra che alcuni pescatori mentre tiravano le reti sulle barche, videro una statua lignea raffigurante la Madonna, che galleggiava sulle acque del mare. La statua era sorretta da un blocco di marmo molto pesante e gli sforzi dei pescatori per portarla a riva furono vani. Solo un gruppo di fanciulli, con il tocco delicato delle loro mani, riuscì nell'intento. In seguito all'avvenimento prodigioso, gli isolani decisero di dedicare la chiesa anche alla Beata Vergine: da qui il nome di Madonna
dell'Angelo. La chiesa della Madonnina è stata protagonista di un altro evento miracoloso: nel 1727 Caorle fu investita da una terribile inondazione marina, ma la chiesa rimase indenne. Ancor'oggi, questo evento viene ricordato da due crocette di marmo ai lati del portale, che indicano il livello raggiunto dall'acqua del mare e sono riportate le seguenti parole: "Nella spaventosa inondazione marina del 31 dicembre 1727, l'acqua era salita fino a questa crocetta, senza che una sola goccia penetrasse nel Santuario".

Fonte: www.caorlevacanze.it/
*********************************************************************************************

This photo is made by me.
Please don't use this image on websites, blogs or other media without my explicit permission.
© All rights reserved. Use without permission is illegal


1000 Faces of Canada # 0076 - Wolfe Island Music Festival 2011
upload image
Image by Through Painted Eyes
A shot during the Wolfe Island Music Festival this past weekend.
www.wolfeislandmusicfestival.com/

This is the 76th image in a street photography / street portraiture series called "1000 Faces Of Canada". Feel free to add me as a contact, I will be uploading images as often as possible toward this project.

Click here to jump to the first image in this series.

Hit "L"!


Gold Coast Metre Maids.
upload image
Image by JIGGS IMAGES
Surfers Paradise doesn't look too much like a tourist destination from this shot, [apart from the Metre Maids!] with the building site so prominent. These girls are employed by the Gold Coast City Council to put money in parking metres for tourists. I guess so that they are made to feel welcome and don't encounter parking fines while holidaying in Surfers Paradise.
Not a very clear shot but I thought the subject matter made it worth uploading.

ODT -Two of a kind.

Banner